Computergame maken deel 2
In deze cursus van 6 lessen gaan we een paar stappen verder. Je kunt een spiksplinternieuwe game maken, of een game die je al gemaakt hebt verder uitbouwen.
Nu je alle basiselementen van een game maken hebt geleerd gaan we het avontuur verder uitbreiden. In de vervolgcursus pakken we 8 nieuwe onderwerpen aan in 6 lessen:
- Springen, vallen (zwaartekracht).
- Een mapje met cheats maken.
- Geluid en muziek van het internet... hoe krijg je dat in je game?
- Objecten die ontploffen of van vorm veranderen.
- Werelden en figuren ontwerpen met graphics van internet.
- Bewegende figuren (animatie)
- Foto’s (van jezelf bijvoorbeeld) in je game.
- Levens en een Healthbar.
- Slimmere tegenstanders.
- Een Eindbaas met Hitpoints.
- Onder de motorkap kijken van spellen die veel meer kunnen.
- Vragenuurtje (problemen oplossen die je tegenkomt).
Oei... dat zijn veel meer dan 8 onderwerpen. Dan moeten we kiezen wat we gaan doen. Of we doen gewoon alles! (En wat je maakt krijg je natuurlijk mee op usb).
Informatie volgt.
*het is helaas niet mogelijk om een proefles te volgen bij korte cursussen of workshops
Let op: je kunt alleen deelnemen als je de beginnerscursus hebt gevolgd
Informatie volgt.
Docenten
Ben Kamphuis
MEd: trainer-consultant, uitgever, lid van de kerngroep van de commissie Kunsteducatie Hengelo. Bij Oyfo geef ik les in gamedesign en programmeren. Rode draad in mijn werk zijn nieuwe media die constant vragen opnieuw naar je werk te kijken. Moet het anders? Kan het beter? Waarom doen we dit?