Over de Kunstenschool

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 21.00 uur

Zaterdag & zondag: gesloten

Indien je vragen hebt, kun je contact opnemen met onze afdeling Klantencontact via het e-mailadres klantencontact@oyfo.nl of telefonisch op het telefoonnummer 074-2430054.

In- en uitschrijven

Je kunt bij Oyfo Kunstenschool altijd eerst een gratis proefles volgen.

Ben je na de proefles enthousiast om de cursus te gaan volgen dan kun je je inschrijven via de desbetreffende cursus pagina. Daarnaast kan een inschrijving ook telefonisch door te bellen naar 074-2430054.

Uitschrijven

Als je een jaarcursus bij ons volgt en je wilt deze beëindigen, stuur dan een email naar klantencontact@oyfo.nl met daarin je naam en de cursus die je wilt beëindigen. Indien je als ouder/verzorger/betalingsplichtige een cursus opzegt, dan graag de naam van de cursist vermelden.

Overstappen naar een andere cursus kan natuurlijk ook, stuur dan een email met je naam en je vraag naar klantencontact@oyfo.nl of bel met 074-2430054.

Tarieven, kortingen en voorwaarden

In onderstaande documenten staan de tarieven van de jaarcursussen van cursusjaar 2023-2024. Ook staat hier de kortingsregeling waarin je kan vinden voor welke korting je in aanmerking kan komen. Tenslotte vind je hier de algemene voorwaarden die betrekking hebben op de cursussen van Oyfo Kunstenschool.

Tarieven Oyfo Kunstenschool 2023-2024

Kortingsregeling Oyfo Kunstenschool

Voor vragen kun je mailen naar klantencontact@oyfo.nl of bellen naar 074-2430054. De medewerkers van klantencontact helpen je graag verder.

Termijnbetaling

Je kunt het lesgeld voor de cursussen per automatisch incasso in maandelijkse termijnen betalen. De standaard voor jaarcursussen is 9 of 10 maandtermijnen. Indien je een ander betalingsritme wilt dan kun je dit overleggen met onze administratie. Bij tussentijdse instroming in een jaarcursus wordt de cursusprijs berekend op basis van de resterende nog te volgen lessen in het lopende cursusjaar. Naar aanleiding daarvan wordt het aantal betaaltermijnen/maandtermijnbedrag tevens aangepast. De prijzen van korte cursussen en workshops staan op de betreffende cursuspagina’s vermeld.

Roosters en vakanties

Vakanties en feestdagen 2023-2024 Oyfo Kunstenschool

• Zomervakantie: maandag 24 juli t/m zondag 3 september 2023

• Herfstvakantie: maandag 23 oktober t/m zondag 29 oktober 2023

• Kerstvakantie: maandag 25 december 2023 t/m zondag 7 januari 2024

• Voorjaarsvakantie: maandag 19 februari t/m zondag 25 februari 2024

• 2e Paasdag: maandag 1 april 2024

• Meivakantie: maandag 29 april t/m zondag 12 mei 2024

• Hemelvaartsdag: donderdag 9 mei 2024

• 2e Pinksterdag: maandag 20 mei 2024

• Zomervakantie: maandag 22 juli t/m zondag 1 september 2024

Aanschaf/huur lesbenodigdheden

Muziek

Om een instrument te leren bespelen is het noodzakelijk om zelf een instrument thuis te hebben. Wil je liever nog even wachten met het aanschaffen van een instrument? Geen probleem, meestal kun je een instrument via Oyfo huren. Je vind hier een overzicht van de instrumenten die je bij Oyfo Kunstenschool kunt huren.

Tarieven huurinstrumenten Oyfo Kunstenschool

Huren van een viool of cello kan via Arc Verona

Contactpersoon: Jules Mellema / info@arcverona.nl / 0547 - 385843

Huren van een piano kan bij Schumer.

Daarnaast is het ook mogelijk om een instrument te huren via de muziekvereniging als je daar lid van wordt.

Dans

Voor de danscursussen van Oyfo gelden kledingvoorschriften. Die zijn nodig vanwege de kledingdiscipline, presentatie en hygiëne. Balletkleding zorgt voor een rustig beeld in de lessen, zodat de docent houdingen en bewegingen goed kan zien en goede aanwijzingen kan geven. Ook is de balletkleding vaak de basis voor een kostuum bij voorstellingen. Kijk bij de desbetreffende dansles welke kleding je hiervoor aan kan schaffen of vraag de docent om advies.

Examens muziek

Muziekleerlingen kunnen eens in de twee jaar een examen afleggen (voor achtereenvolgens de diploma’s A, B, C en D). In overleg met je docent wordt bepaald of je toe bent aan een examen en of je wilt deelnemen. Je docent kan je meer informatie geven over de exameneisen. De praktijkexamens vinden vaak plaats in maart/april. Als je lid bent van een muziekvereniging geldt dat de vereniging bepaalt hoe er wordt omgegaan met de examenregels. Informeer hierover bij je muziekvereniging.

Aan deelname aan de examens zijn geen extra kosten verbonden.

Theorielessen

Er worden muziektheorielessen gegeven voor de examenniveaus A, B, C en D. Dit geldt voor de ‘klassieke’ richting. Daarnaast is het mogelijk om op C en D niveau theorie te volgen voor popmuziek.

Info theorielessen najaar 2023– voor kandidaten A, B en C examen

De lessen vinden plaats in 2 blokken van 3 lessen. Ieder blok wordt afgesloten met een toets.

Start: nader te bepalen

Dag: nader te bepalen
Locatie: Hazemeijer, in het videolokaal
Lesmateriaal: Boeken zijn te krijgen bij de receptie aan het Hazemeijer
Docent: Bart Siemerink

• Je moet je theorie-examen hebben gehaald voordat je praktijkexamen kunt doen.
  • Kandidaten voor het D examen beginnen in januari.
  • Als je al eerder de 1e toets gemaakt hebt en dus op de helft van het traject zit, is het mogelijk halverwege in te stromen.

Vragen over theorielessen? Mail naar klantencontact@oyfo.nl

Vertrouwenspersoon

Oyfo wil een veilige omgeving zijn voor al haar medewerkers, vrijwilligers, bezoekers, leerlingen en cursisten. Daarom hebben we Anne Overbeek aangesteld als onafhankelijk aanspreekpunt en deskundig vertrouwenspersoon.

Heb je ondersteuning nodig of vragen met betrekking tot grensoverschrijdend gedrag als agressie, pesten, (seksuele) intimidatie, geweld of iets anders? Aarzel dan niet en neem contact op met Anne. Dit kan telefonisch via 06-30642568 of via de mail anne@burooverbeek.nl

Samenwerkingen

Oyfo Kunstenschool werkt samen met verschillende muziekverenigingen in Hengelo. Benieuwd welke dit zijn?