Klassiek ballet

Wil je van dansen je beroep maken dan kun je je bij ons ook voorbereiden op een vakopleiding dans. Klassiek ballet is de perfecte basis.

In de klassieke balletlessen bij Oyfo kan iedereen werken aan een goede danstechniek en lichaamsbeheersing. De klassieke oefeningen vormen het startpunt voor het leren van alle denkbare dansvormen.

De klassieke balletlessen zijn voor kinderen vanaf 5 jaar. In elke balletles werken we op een gevarieerde manier aan een goede basis. Lichaamshouding, techniek, souplesse, kracht, coördinatie, muzikaliteit, presentatie, danskwaliteit en dansplezier zijn allemaal even belangrijk. Er wordt progressief gewerkt aan o.a. grondoefeningen, verplaatsende oefeningen en aan een degelijke spitzentechniek.

Bij klassiek ballet wordt er gedanst op vier verschillende niveaus: beginners, basic klassiek, intermediate en gevorderden. Heb je vragen over deze verschillende niveaus? Neem dan contact op met Oyfo Kunstenschool.

Klassiek ballet

Leeftijd: Vanaf 6 jaar
Locaties: Hazemeijer, Slangenbeek
Cursusgeld: €8,15 p.les (<21 jr) / €9,85 p.les (> 21jr)

Wil jij ook klassiek ballet lessen volgen?

Er zijn verschillende locaties, lesdagen, tijden en leeftijdscategorieën van toepassing, zie het dansrooster 2023-2024

Wat kost mijn dansles? Kan ik ook korting krijgen? Wat als ik een keer niet naar mijn dansles kan komen?

Tarieven dans 2023-2024

Kledingadvies

Klassiek ballet/ Kleuterdans - meisjes vanaf 4 jaar

• zwart tutu pakje met spaghettibandjes
  • roze balletmaillot/panty met voet
  • roze leren/linnen balletschoentjes met elastiekjes

Klassiek ballet/kleuterdans - jongens vanaf 4 jaar

• zwart wielrennersbroekje
  • wit balletpakje of wit hemdje
  • witte sokjes/witte of zwarte leren balletschoentjes met elastiekjes

Klassiek ballet - tieners/volwassenen

• Dames: zwart balletpak, roze balletpanty met voet en roze balletschoenen
  • Heren: zwart pak/strak shirt en zwarte legging, zwarte of witte balletschoenen

Marleen Hamer Dans

Marleen Hamer

Mijn naam is Marleen Hamer en ik ben al 32 jaar all round dansdocent en choreograaf (o.a. peuter- en kleuterdans, klassiek ballet, jazzdance en moderne dans) bij onder andere Oyfo Kunstenschool. In mijn lessen kun je je blijven ontwikkelen. Of je nu professioneel danser wil worden of gewoon lekker een uurtje wil dansen!