Kleuterdans

Kleuterdans is speelse kennismaking met dans voor alle kleuters. Door korte dansoefeningen, choreografieën, muziek en liedjes leren de kleuters de basis van klassiek ballet.

De kleuters leren op een speelse manier bewegen op muziek, bijvoorbeeld door middel van improvisatieopdrachten en thema’s. Door tegenstellingen als groot – klein, hoog – laag, snel – langzaam, hard – zacht etc. te gebruiken leren kleuters hun lichaam te ontdekken. Leren dansen stimuleert de fantasie, lichaamsbesef, ruimtegebruik, kortom, het dansgevoel. Het dansplezier staat natuurlijk voorop!

Kleuterdans is voor kinderen van 4 - 6 jaar, waarbij er volop aandacht is voor ritmiek, muzikaliteit, fysieke ontwikkeling en samenwerken met andere kinderen. Kleuterdans is de opvolger van de cursus Peuterdans. Na Kleuterdans kunnen kinderen zich verder oriënteren op dans in de lessen Klassiek ballet of Dancemix.

Kleuterdans

Leeftijd: 4-6 jaar
Locaties: Hazemeijer, Slangenbeek

Wil jij ook kleuterdanslessen volgen?

Er zijn verschillende locaties, lesdagen, tijden en leeftijdscategorieën van toepassing, zie het dansrooster 2023-2024

Wat kost mijn dansles? Kan ik ook korting krijgen? Wat als ik een keer niet naar mijn dansleskan komen?

Tarieven dans 2023-2024

Kledingadvies

Klassiek ballet/ Kleuterdans - meisjes vanaf 4 jaar

• zwart tutu pakje met spaghettibandjes
  • roze balletmaillot/panty met voet
  • roze leren/linnen balletschoentjes met elastiekjes

Klassiek ballet/kleuterdans - jongens vanaf 4 jaar

• zwart wielrennersbroekje
  • wit balletpakje of wit hemdje
  • witte sokjes/witte of zwarte leren balletschoentjes met elastiekjes

Marleen Hamer Dans

Marleen Hamer

Mijn naam is Marleen Hamer en ik ben al 32 jaar all round dansdocent en choreograaf (o.a. peuter- en kleuterdans, klassiek ballet, jazzdance en moderne dans) bij onder andere Oyfo Kunstenschool. In mijn lessen kun je je blijven ontwikkelen. Of je nu professioneel danser wil worden of gewoon lekker een uurtje wil dansen!