Houtwerkplaats

Wil je leren wat je allemaal kunt doen met hout? Dan is deze cursus echt iets voor jou! Timmeren, zagen, maar ook gutsen, figuurzagen, brandschilderen...

Laat je fantasie prikkelen door latjes, planken, zaagsel en splinters! Wat wil je maken? Eerst maak je een werktekening. Samen met de docent zoek je het juiste gereedschap uit en leer je ermee omgaan. Je werkt je eigen ideeën uit, en maakt ook dingen samen met de andere kinderen.

Met hout kan je ontzettend veel. Je kunt mens- en dierfiguren vormen, maar ook totempalen of auto’s. Wat dacht je van een zelfbedacht kunstwerk dat op niets anders lijkt! Houd je van een beetje brandlucht? Dan kan je pyrograferen: brandschilderen op hout. Ook leer je verf mengen om werkstukken te beschilderen.

Aan het einde van het jaar is er een tentoonstelling waar iedereen jouw kunstwerk kan komen bewonderen!

Timmeren, zagen, maar ook gutsen

Leeftijd: 8 - 12 jaar

Dinsdag middag 16.00 - 17.30 uur

Het cursusjaar start begin september en loopt door tot en met mei.

Wat kost mijn les? Kan ik ook korting krijgen? Wat als ik een keer niet naar mijn les kan komen?

Tarieven beeldend 2023-2024

Paula Krom Houtwerkplaats, fashionLab

Paula Krom

Ik ben opgeleid als toegepast kunstenaar/modevormgever en docent beeldende kunst. Bij Oyfo geef ik de cursussen Houtwerkplaats voor kinderen en FashionLab voor tieners, verzorg educatief materiaal bij tentoonstellingen in ZaalZuid en ben veel op scholen in Hengelo te vinden om in de klas kunstlessen te verzorgen.