Muziekensembles

In de ensembles van Oyfo Kunstenschool kan je samenspelen met andere muzikanten.

Bij de reguliere lessen ligt de nadruk ligt op het ontwikkelen van je techniek en muzikaliteit. Bij de ensembles gaat het vooral om samenspelen, luisteren, reageren op elkaar en met elkaar veel plezier beleven aan muziek. De stukken die we spelen variëren van klassiek tot pop en we spelen regelmatig voor publiek.

Overzicht van onze ensembles:

Blokfluitensembles

Vanaf 10 jaar

Docent: Ester van der Veen

Dwarsfluitensemble

Vanaf 18 jaar

Docent: Manon Meijer

Gitaarensemble

Vanaf 8 jaar

Docenten: Christian Kuiper en Eric Mohede

Harpensembles

Alkyone vanaf 11 jaar

Arcadia vanaf  16 jaar

Docent: Maaike Bosscher

Strijkersensembles

Strijkersensemble Oyfo (beginners vanaf 6 jaar)

Docent: Michel Kroese

Voor wie: violisten, altviolisten, Cellisten en contrabasissten

De Strijkersensemble Oyfo is geschikt voor kinderen vanaf 6 en 7 jaar die minimaal een half jaar les volgen. Er wordt aandacht geschonken aan verschillende muziektechnieken en meerstemmig samenspelen. Een belangrijke aanvulling op individuele lessen.

Slagwerkgroepen

Boink vanaf 10 jaar

Hengst vanaf 12 jaar

Docent: Folkert Buis

De muziekensembles bij Oyfo Kunstenschool worden ingedeeld en geroosterd door de docenten/ensembleleiders. De ensembles worden doorgaans bezet door instrumentale leerlingen van Oyfo, maar je kunt, als er plek is en je het juiste speelniveau hebt, ook lid worden als niet-leerling.

Heb je interesse? Vraag je docent naar de mogelijkheden. Of neem dan contact op met Oyfo Kunstenschool.

Muziekensembles

Cursusgeld: €4,38 p.les (<21 jr) / €5,28 p.les (> 21jr)

Dwarsfluitensemble  dinsdagavond 19.00 - 20.00 uur

Gitaarensemble  dinsdagavond 20.15 - 21.00 uur

Alkyone  woensdagmiddag 13.30 - 14.15 uur

Arcadia  woensdag avond 19.30 - 21.00 uur

Strijkersensemble Oyfo dinsdag middag 17.00 - 17.45 uur

Hengst  donderdagavond 18.00 - 19.00 uur

Wat kost een ensemble? Kan ik ook korting krijgen? Wat als ik een keer niet naar mijn repetitie kan komen?

Christian Kuiper Gitaar

Christian Kuiper

Ik werk met leerlingen graag aan een goede basis om daarmee de veelzijdigheid van dit mooie instrument te ontdekken. Samen gaan we op zoek naar jouw eigen smaak en stijl. Naast Oyfo werk ik bij muziekschool Gronau en speel ik als gitarist bij Grupo d’Aro en Wild Honey Acoustic Trio.

Eric Mohede Akoestisch gitaar

Eric Mohede

De lessen die ik geef zijn breed georiënteerd. Het idee achter deze opzet is om de leerlingen zoveel mogelijk kennis te laten maken met verschillende muziekstijlen. Het mooie van mijn vak is de leerlingen te enthousiasmeren en hen te helpen bij het ontwikkelen tot de muzikant/gitarist die hij of zij wil worden.

Folkert Buis Slagwerk, drums

Folkert Buis

Mijn naam is Folkert Buis en ik geef slagwerk- en drumlessen bij Oyfo. Het leuke aan mijn vak is dat het zo divers is. Je kunt als drummer alle kanten op: in een band, in een orkest of bij een slagwerkgroep. En als je even geen zin hebt in drummen kun je je uitleven op een vibrafoon, marimba of djembé!

Maaike Bosscher Harp

Maaike Bosscher

Ik ben Maaike Bosscher en ik geef harplessen bij Oyfo. Ik word zelf erg blij van het spelen op mijn harp en ik vind het erg fijn om dat door te geven. Het is geweldig om iemand te helpen iets te bereiken waar hij of zij trots op mag zijn.

Manon Meijer Dwarsfluit

Manon Meijer

De dwarsfluit is een veelzijdig instrument. Het wordt veel in orkesten/ensembles ingezet, en er kunnen veel soorten muziek op worden gespeeld. Lesgeven blijft mij inspireren en boeien, bij iedere leerling, ongeacht leeftijd, telkens opnieuw. Het plezier hebben en samen muziek maken staan voorop. Enthousiast mijn eigen passie kunnen delen is super!

Michel Kroese Contrabas

Michel Kroese

Ik ben een klassiek geschoold contrabassist. Al jaren ben ik met veel plezier verbonden aan het Symfonieorkest voor Overijssel, nu PHION genaamd. Bij OYFO geef ik enthousiast les om ons bijzondere vak door te geven en te vertellen over alle ins and outs van onze taak als basis van de muziek.

Natascha Vos Viool

Natascha Vos

Ik ben Natascha Vos en met veel plezier geef ik al vele jaren vioolles bij Oyfo. Hou je van de hoge strijkersklank en ben je tussen de 4 en 99 jaar? Dan is de viool met haar mooie klankkleuren misschien iets voor jou.
Hoop met veel enthousiasme te kunnen bijdragen aan een mooie muzikale ontwikkeling.

Esther Nijholt Cello

Esther Nijholt

Ik ben Esther Nijholt. Ik wil je laten ervaren hoe geweldig het is om cello te leren spelen, je in dat proces te begeleiden en samen te ontdekken wat er allemaal mogelijk is.