Blokfluit

Blokfluit spelen is weer helemaal hip! De blokfluit hoor je veel in muziek uit de barok en de renaissance, maar ook tegenwoordig wordt er veel nieuwe muziek geschreven voor de blokfluit.

Vanaf groep 4 basisonderwijs ben je oud genoeg om blokfluit te gaan spelen. Té oud om te beginnen met blokfluitspelen ben je nooit! Voor volwassen leerlingen is er uiteraard een passend muziekaanbod.

Je kunt les krijgen op alle soorten blokfluiten, van sopraan tot bas.  Als je begint met deze cursus, ga je (meestal) op de altblokfluit spelen. Meestal heb je les in kleine groepjes waarin je stap voor stap werkt aan je muzikale ontwikkeling en speeltechniek. Je leert ook naar elkaar luisteren, met elkaar samenspelen en ook noten lezen. Al gauw kun je de eerste eenvoudige liedjes spelen.

Voor beginnende en gevorderde blokfluitisten zijn er mogelijkheden om samen te spelen in ensembles.

Ontdek de blokfluit

Leeftijd: Vanaf 6 jaar
Locaties: Hazemeijer - Wijkcentrum Slangenbeek
Cursusgeld: Basisopleiding €5,38 p. les / €16,28 p. les (<21jr) / €25,08 p. les (>21jr)

In goed overleg stem je samen met de docent jouw lesdag en lestijd af. Zo past het in ieders planning!

Wat kost mijn muziekles? Kan ik ook korting krijgen? Wat als ik een keer niet naar mijn muziekles kan komen?

Basisopleiding blokfluit vanaf de leeftijd van 6 jaar. De kosten van de basisopleiding zijn  €202,50 per jaar. De opleiding duurt 2 jaar. Daarna kun je overstappen naar altblokfluit of een ander instrument.

Tarieven 2023-2024

Huurinstrument

Wil je liever nog even wachten met het aanschaffen van een instrument? Geen probleem, meestal kun je een instrument via Oyfo huren.

Wij verkopen voor de basisopleiding een sopraan blokfluit voor €27,-

Huur altblokfluit