Kleiwerkplaats

Vormen, kleuren en bakken! Met klei kun je prachtige dingen maken: gekke fantasiedieren, een kasteeltoren, een heuse bloemenvaas of je eigen theekop.

Eerst leer je hoe je met chamotteklei moet werken. Er is witte of gele klei waarmee je een basisvorm boetseert. Met glazuur maak je je werk waterdicht en krijgt het kleur.

Een werkstuk van klei wordt hard als steen, als je het bakt in de oven. Hoe heet die oven is, dat maakt veel verschil in hoe je werkstuk er straks uitziet. Je leert je kunstwerk ook beschilderen met gekleurde kleislip of kleurpigmenten om het nog mooier te maken. Werken met klei kan heel verslavend zijn!

Je ontdekt vooral hoe leuk het is om te werken met al die verschillende technieken en je creatief helemaal uit te leven. Aan het einde van het jaar is er een tentoonstelling waar iedereen jouw kunstwerk kan komen bewonderen!

Vormen, kleuren en bakken!

Leeftijd: 7-12 jaar
Start datum: bij voldoende aanmeldingen

Dinsdagmiddag 16.00 - 17.30 uur.

Als er voldoende aanmeldingen zijn zal de cursus starten.

Het cursusjaar is van september tot en met mei.

Wat kost mijn les? Kan ik ook korting krijgen? Wat als ik een keer niet kan komen?

Tarieven beeldend 2023-2024

Ludmilla van der Spoel Keramiek

Ludmilla van der Spoel

Mijn naam is Ludmilla van der Spoel. Naast mijn beeldend kunstenaarschap ben ik docent keramiek bij Oyfo Kunstenschool. Al bijna mijn hele leven zit ik met mijn handen in de klei. De passie die ik voel voor dit magische materiaal deel ik graag met mijn cursisten. De mogelijkheden en technieken zijn oneindig groot. Of je nu een servies wilt maken of een vrij beeld, het kan allemaal. Misschien wil je je creativiteit aanboren en vergroten, dan help ik je graag op dit pad. Beginner of gevorderd, iedereen is welkom.