Groot Hengeloos Kinderboekenfestival

8 oktober

Kom op zondag 8 oktober naar het Groot Hengeloos Kinderboekenfestival in de binnenstad van Hengelo.

Vanaf 13.00 trapt de Oyfo Streetband af met een optreden in de bibliotheek, daarna zullen er vanaf 13.30 uur verschillende activiteiten en workshops zijn waaraan jij kunt deelnemen. Of jij nu van kunst, techniek of muziek houdt, aan alles is gedacht! Voel je thuis en doe gezellig mee.

Streetband

Dans en zing mee met de Streetband van Oyfo Kunstenschool. Onder leiding van Anne-Marie ten Heggeler zullen zij om 13.00 uur het kinderboekenfestival openen in de bibliotheek met bekende hits. Kun je er niet direct om 13.00 uur bij zijn? Niet getreurd, ze lopen het hele festival nog rond tussen de verschillende locaties om iedereen een vrolijke en muzikale dag te bezorgen. Herken jij jouw leukste hit?

Workshop tinkeren

Tinkeren? Dat is doen en denken tegelijk! Samen met docent Shakti Lieten van Oyfo Techniekmuseum maak je een pop-up boek waarin je je eigen huis kunt ontwerpen. We gaan experimenteren en frutselen met verschillende materialen. Hoe het eruit komt te zien weet niemand, want tinkeren ligt niet vast en vraagt veel van je fantasie en creatieve brein. De workshop is voor kinderen vanaf 5 jaar.

Workshop peuter en kleuterdans

Oyfo Kunstenschool docent Marleen Hamer neemt de jongste kinderen mee in een dansworkshop rondom het Kinderboekenweek boek “Mijn huis is jouw huis…” Een speelse workshop voor kinderen tussen de 2,5 en 7 jaar oud waarbij muziek en dans centraal staan.

Datum: zondag 8 oktober
Tijd: 13.00 - 17.00 uur

Entree: Gratis

Locatie: Centrum van Hengelo (o.a. bibliotheek, stadschouwburg en Prins Bernhardplantsoen)