Armonia is een eigentijdse, eigenwijze en creatieve muziekvereniging met veel aandacht voor de sociale kant van het samen muziek maken. Armonia biedt, met maar liefst vier orkesten (waarvan drie jeugdorkesten) en meerdere ensembles, muzikale uitdaging voor iedereen. Van jong tot oud, van piccolospeler tot slagwerker, van beginner tot (bijna) profmuzikant: voor iedereen is er plek.

Armonia heeft een rijke historie sinds 1896, oorspronkelijk opgericht als muziekvereniging van Stork en bij de opsplitsing van Stork een zelfstandige vereniging geworden. En nog altijd wordt er door de ruim 200 leden met passie en plezier aan de muzikale weg getimmerd. De orkesten kennen allen hun eigen dynamiek: eigen repetities, optredens en repetitieweekenden/orkestreizen. Maar ook treden de orkesten regelmatig gezamenlijk op. Bijzonder zijn de muziektheaterproducties van het jeugdorkest TJHO en het Armonia orkest en de orkestreizen. Voor de repetities en andere activiteiten heeft Armonia de beschikking over haar eigen verenigingsgebouw De Klankkast, Weusthagstraat 1, Hengelo. Sinds de samenwerking met Muziekvereniging Concordia (juni 2015) maken ook hun jeugdleden deel uit van onze jeugdorkesten.

Voordelen van een lidmaatschap bij een muziekvereniging zoals Armonia voor leerlingen Oyfo

1. Als lid kun je bij Armonia voor een zeer gunstig tarief een instrument in bruikleen krijgen.
  2. Als lid van een harmonievereniging ontvang je een zogenaamde HAFA-korting van 30% op de lesprijs bij Oyfo.

Deze voordelen maken het lidmaatschap van Armonia ook voor eerstejaars Oyfo leerlingen al financieel aantrekkelijk. En na een jaar muziekles kan dan vervolgens ingestroomd worden bij het beginnersorkest ASTOR. Bovendien hebben we voor nieuwe leden regelmatig een aantrekkelijke startersaanbieding waarbij er 50% korting gegeven wordt op het eerste half jaar lidmaatschap en bruikleen instrument. Voor meer informatie zie www.armonia.nl/contributie.

De orkesten van Muziekvereniging Armonia:

Bij het Armonia Starters Orkest (ASTOR) wordt de lol van samenspelen ontdekt. Na een jaar muziekles ben je al welkom. Tijdens de repetities worden de beginselen van het samenspelen in orkestverband geleerd. Het repertoire is daarbij afgestemd op de overheersende leeftijdsgroep (middenbouw basisonderwijs), qua niveau en muzikale belangstelling. Het orkest repeteert één keer per week en streeft ernaar enkele concerten per jaar te geven. En het orkest gaat jaarlijks op repetitieweekend, samen met het ALLO.
Dirigent: Manon Meijer
Repetitietijd: vrijdagavond van 18:15 uur tot 19:15 uur

Het Armonia Leerlingenorkest (ALLO) is voor leden van alle leeftijden met een A-diploma. De meeste leden zijn in de leeftijd van bovenbouw basisonderwijs tot onderbouw voortgezet onderwijs. In dit orkest wordt aantrekkelijke, herkenbare (film- en pop) muziek gespeeld, dat is gearrangeerd op het niveau van leden die 2-4 jaar muzikale ervaring hebben. In dit orkest worden de basis orkestvaardigheden van de leden verdiept, als voorbereiding op toetreding tot het TJHO of Armonia orkest. Naast de wekelijkse repetitie en enkele concerten per jaar streeft het orkest ook naar enkele nevenactiviteiten. En jaarlijks gaat het orkest op repetitieweekend samen met het ASTOR.
Dirigent: Vera Kortekaas
Repetitietijd: vrijdagavond van 18:15 uur tot 19:45 uur

Het Twents Jeugd Harmonie Orkest (TJHO) is al ruim 40 jaar hét bewijs dat harmonie ook onder de jeugd springlevend is. Het orkest bestaat uit leden met ten minste een B-diploma (of gelijkwaardig niveau), in de leeftijd van de tweede klas middelbare school tot 23 jaar. De combinatie tussen plezier hebben in het samen muziek maken en plezier hebben buiten de repetities om, dat typeert het Twents Jeugd Harmonie Orkest. Het TJHO is een jong, swingend orkest, dat talent, kwaliteit en jeugdig enthousiasme uitstraalt. De leden worden meerdere keren per jaar uitgedaagd door uitvoeringen op een stevig muzikaal niveau. Daarnaast streeft het orkest ernaar om één keer in de twee jaar een muziektheaterproductie uit te voeren. De twee jaarlijkse concertreis, ter voorbereiding van deze muziektheaterproductie, is een fenomeen waar de leden uit het TJHO al lang van tevoren naar uitkijken en belangrijk bij de teamvorming van het orkest.
Dirigent: Kimmy Reef
Repetitietijd: vrijdagavond van 19:30 uur tot 21:45 uur

Het Armonia orkest (ARMONIA) is het orkest met een mix van leeftijden (>18 jaar), met kwaliteit als uitgangspunt en plezier als leidraad. De leden hebben minimaal een B-diploma (of gelijkwaardig niveau). ARMONIA speelt een divers repertoire met verrassende en afwisselende muziek. Het orkest heeft diverse optredens per jaar bij verschillende gelegenheden. Iedere vier jaar wordt er een muziektheaterproductie geprogrammeerd. Ook streeft het orkest ernaar om elke vier jaar een concertreis te maken. Jaarlijks wordt meestal een gezellig repetitieweekend georganiseerd.
Dirigent: Kimmy Reef
Repetitietijd: maandagavond van 19:30 uur tot 21:45 uur

Het Armonia Klein Orkest (AKO) is een instrumentaal combo van tien personen, dat voornamelijk bestaat uit leden van het Armonia volwassenenorkest. Zij spelen gezellige ‘wereld’ muziek, variërend van folk tot Latin en van jazz tot blues. Opgetreden wordt met name bij die gelegenheden waar een kleinere bezetting gewenst is dan het Armonia orkest. Sfeer en stemming verzekerd!
Repetitietijd: eens in de 2 weken, op zaterdagochtend (9.30 -12 uur)
Contactpersoon: Wil Kuipers

Voor meer informatie over muziekvereniging Armonia zie www.armonia.nl