Over onze schoolprojecten

Bij Oyfo komen ieder jaar zo'n 17.000 leerlingen uit het primair, speciaal en het voortgezet onderwijs. En deze leerlingen zetten wij elke keer weer aan met onze projecten. Aan om te doen, te kijken, te maken, te spelen en te leren. Om wetenschappelijk, creatief en kritisch te denken en zelf problemen op te lossen. Om vooral heel erg te genieten van hun eigen kunnen.

Nieuwsgierig en zelfgemaakt!

Bij Oyfo mag je onderzoeken, ontwerpen en maken. Je mag nieuwsgierig zijn, vrij associëren en experimenteren. Bij Oyfo doet iedereen mee! Technisch of creatief. Of juist helemaal niet. Nieuwsgierig zijn we allemaal. Zelf iets maken; solderen, trommelen of schilderen. Dat gaat soms met de nodige hobbels en strubbelingen. Maar dat gevoel als het tóch is gelukt… daar kan niets tegen op. Jouw leerlingen zijn vol verwondering over wat zij zelf kunnen!

Samenwerkingen

Samenwerken wordt gezien als één van de 21e eeuwse vaardigheden en speelt in veel van onze projecten voor scholen een belangrijke rol. Zelf werken we ook graag samen met andere organisaties; we kunnen van elkaars expertise leren, elkaar versterken en samen prachtige activiteiten ontwikkelen en organiseren.