Oyfo Kunstenschool gaat open op nieuwe locatie!

18-05-2021

Na verhuizing eindelijk starten met lessen in de nieuwe lokalen

Eindelijk mag het: Oyfo Kunstenschool opent woensdag 19 mei haar deuren op de nieuwe locatie. Sinds de verhuizing van de Kunstenschool in maart naar Hazemeijer Hengelo, mochten door de Coronamaatregelen nog geen lessen plaatsvinden in het nieuwe pand. Vanaf woensdag is het eindelijk zover en krijgen de leerlingen van Oyfo voor het eerst les in de nieuwe lokalen.

Met inachtneming van alle Coronamaatregelen worden de muziek-, dans-, theater- en beeldende kunstlessen opgestart. De danslessen bij de Kunstenschool werden al enige tijd buiten in een tent gegeven, maar vanaf deze week worden de eerste danspassen gezet in de fonkelnieuwe danslokalen. De muzieklessen kunnen ook weer plaatsvinden en de beeldende kunstlessen zijn inmiddels ook weer gestart.

Verhuizing

Oyfo Kunstenschool is in maart 2021 verhuist naar Hazemeijer Hengelo. In het nieuwe onderkomen is er alles aan gedaan om cursisten en leerlingen zich thuis te laten voelen. De muzieklokalen zijn zo ingericht alsof ze zich in een huiskamer begeven met passende kleuren en meubilair. Twee fonkelnieuwe danslokalen staan te wachten op leerlingen. En de leerlingen die beeldende kunstlessen volgen, mogen door het nieuwe Techniekmuseum naar hun leslokalen.

Oyfo opent

Met deze ontwikkeling wordt een nieuwe stap gezet richting de opening van heel Oyfo. Afgelopen maand is de Oyfo Shop geopend. Een winkel in samenwerking met Concordia met een assortiment bestaande uit kunst- en designproducten. Op 18 juli gaat het nieuwe Techniekmuseum open. In het najaar van dit jaar staat een feestelijke opening van heel Oyfo in de planning.