FashionLab

Bij FashionLab duiken we in de wereld van de mode. Droom jij van een toekomst als modeontwerper? Kom dan meedoen met FashionLab.

Je leert hoe je een ontwerp maakt en creëert je eigen collectie, kleding of accessoires. In de cursus maak je kennis met allerlei verschillende technieken en methodes voor het bedenken en maken van mode.

We werken met eenvoudige patronen of misschien wel met een basis van bestaande kleding. We gaan experimenteren met stofdrukken en met verftechnieken, als je wilt kun je ook leren breien en haken, en natuurlijk mag je zelf achter de naaimachine.

Je wordt begeleid en geholpen door modeontwerpster Paula Krom. Zij leert je de vakkennis: de techniek van het ontwerpen en het maken. Bovendien stimuleert ze elke deelnemer om zo creatief, origineel en uniek mogelijk te werken. Kortom: als jij een echte fashionista bent dan is deze cursus voor jou!

Duik in de wereld van mode

Leeftijd: 11 - 16 jaar

Dinsdag  18.30 tot 20.30 uur.

Het cursusjaar start begin september en loopt door tot en met mei.

Wat kost mijn les? Kan ik ook korting krijgen? Wat als ik een keer niet kan komen?

Tarieven beeldend 2023-2024

Paula Krom Houtwerkplaats, fashionLab

Paula Krom

Ik ben opgeleid als toegepast kunstenaar/modevormgever en docent beeldende kunst. Bij Oyfo geef ik de cursussen Houtwerkplaats voor kinderen en FashionLab voor tieners, verzorg educatief materiaal bij tentoonstellingen in ZaalZuid en ben veel op scholen in Hengelo te vinden om in de klas kunstlessen te verzorgen.